افزایش جمعیت، گسترش شهرها، توسعه راههای ارتباطی و حمل و نقل کالا و محمولات، استفاده هرچه بیشتر از وسایل نقلیه و به ویژه خودرو را موجب گردیده است.
افزایش تعداد خودروها و سفرهای درون شهری و برون شهری موجب ازدیاد حوادث رانندگی و وارد آمدن خسارت سنگین جانی و مالی به داندگان، سرنشینان و اشخاص ثالث گردیده و مشکلات جدی را برای استفاده کنندگان از خودرو و زیان دیدگان از حوادث رانندگی و اعضای خانواده های آنان به وجود آورده و در بسیاری از موارد فعالیت های اقتصادی خانواده ها را مختل کرده و حتی باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می گردد.
آمار نگران کننده حوادث رانندگی، کشته شدن حدود 30000 نفر و مجروج شدن نزدید به 200000 نفر و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت جانی و مالی در طول سال و نیز اجباری بودن بیمه شخص ثالث، تهیه انواع پوشش های بیمه ای را برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجتناب ناپذیر نموده است.
کلیه زیاندیدگان ناشی از وسایل نقلیه موتوری زمینی (اعم از زیان جانی و مالی) خواه اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی(شرکتها) باشند شخص ثالث نامیده می شوند.
خسارت مالی:
عبارت است از خسارتهای وارده به کلیه اموال منقول و غیر منقول متعلق(تحت مالکیت)شخص ثالث.
هر زیاندیده ای که آسیب ببیند چه جانی و چه مالی شخص ثالث است به استثناء راننده مسئول حادثه که شخص ثالث محسوب نمی شود.
خسارت جانی:
منحصراً مربوط به آسیب جانی و صدمات وارده به جسم آدمی است نه موجودات دیگر بلکه فقط انسان.
خسارت جانی شامل: دیه جرح + دیه فوت + دیه نقص عضو می باشد.
خسارت سرنشین:
بیمه نامه سرنشین مخصوص راننده است.(تبصره 6 ماده 1 قانون بیمه اجباری شخص ثالث).
بیمه بدنه:
بیمه گذاران محترم می توانند با انتخاب پوشش بیمه ای محدود به یک یا چند خطر موضوع بیمه ، با توجه به نوع پوشش انتخابی از تخفیف های مناسب برخوردار گردند .
برای خرید بیمه نامه و تمدید بیمه نامه می توانید از طریق نزدیک ترین شعبه و یا نمایندگی در محل کار یا سکونت خود و یا از طریق همین سایت اقدام فرمایید.
و برای صدور الحاقیه با تماس به نماینده یا واحد صدور خود و یا همین سایت می توانید نسبت به تغییرات موردنظر خود در بیمه نامه اقدام فرمایید.
.............................................
بیمه گذار مکلف است وقوع هرگونه حادثه موضوع این بیمه نامه و همچنین هرنوع ادعا ویامطالبه علیه خودراکه به این بیمه نامه مربوط شود اعم از این که مطالبه وادعاکتبی یا شفاهی و یا بصورت ارسال اظهارنامه و یا اقامه دعوی در مراجع قضایی باشد، بدون فوت وقت در اولین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت پنج روز (به استثنای تعطیلات رسمی) از تاریخ وقوع آن به اطلاع بیمه گر برساند و نیز مکلف است متعاقباً کیفیات مطالبه ویادعوی نام ونشانی مطالبه کننده ویااقامه کننده دعوی وعنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت ویا اقامه دعوی شده است را به همراه مشخصات زیاندیده، نام و نشانی شهود احتمالی، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات، مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر آن وقوف داردو نیز هر نوع اسناد و مدارکی را که در این باره دراختیار دارد به بیمه گرتسلیم وبیمه گررا در تحقیقات ورسیدگی ودفاع کمک نماید.
بیمه گذار بایستی جهت بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.
اعلام حادثه بیمه گذار می بایست شامل اطلاعات ذیل باشد :
شماره بیمه نامه ، زمان و مکان حادثه ، مشخصات زیاندیده یا زیاندیدگان و شرح مختصری در خصوص نحوه بروز حادثه و علت اولیه وقوع آن
هدف این نمایندگی تربیت و آموزش حرفه ای مشاوران متعهد و کارآمد بیمه جهت معرفی و ارائه خدمات بیمه به همه مردم کشورمان است تا هموطنانمان بتوانند متناسب با نیازشان، بهترین بسته بیمه ای و پس اندازی را برای رفاه دوران بازنشستگی خود، تامین آینده فرزندانشان و تضمین امنیت مالی خانواده شان، انتخاب کنند، تیم مشاوران این نمایندگی در همه استانهای کشورمان میتوانند فعالیت کنند و تمامی امکانات مورد نیاز این مشاوران از سمت سازمان 9036 در اختیارشان قرار می گیرد.
استفاده از مطالب شرکت هادی آسایش کارآفرین فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است